سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخابات مجلس نهم- همدان

مقام معظم رهبری

وابستگی به «کانون های قدرت و ثروت» ممنوع

برخی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات مجلس هشتم

فرصت بزرگ را تهدید نکنید

انتخابات که مظهر حضور مردم است، مظهر مردم‌سالارى دینى است، باید پشتوانه‌ى امنیت ما باشد. نباید اجازه داد که این چیزى که ذخیره‌ى امنیت است، پشتوانه‌ى امنیت است، به امنیت ما صدمه وارد کند. دیدید، حس کردید، از نزدیک لمس کردید آن وقتى را که دشمنان میخواهند از انتخابات علیه امنیت کشور سوء استفاده کنند. باید همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سیاسى، کسانى که میتوانند با مردم حرف بزنند، همه مراقب باشند، مواظب باشند؛ از انتخابات مانند یک نعمت الهى پاسدارى کنند.(نماز عید فطر 9 شهریور 90)

نماینده واقعی مردم

یک نکته هم البته انتخاب نماینده‌ى دلسوز و مؤمن و علاقه‌مند است، که آن هم مسئله‌ى بسیار مهمى است، اما بعداً زمان کافى داریم. مردم باید کسانى را انتخاب کنند که به کانونهاى ثروت و قدرت متصل نباشند؛ کسانى باشند که واقعاً مردم اینها را بخواهند؛ بر طبق وجدانشان، بر طبق دینشان، بر طبق وظائف انقلابى‌شان عمل کنند؛ که حالا بحث در این باره زیاد است. (اجتماع مردم کرمانشاه 20 مهر 90)

رقابت چست؟

انتخابات باید سالم باشد، رقابتى باشد. رقابت غیر از خصومت است، رقابت غیر از تهمت‌زنىِ متقابل است؛ اینها را باید همه مواظب باشیم. رقابت این نیست که کسى اثبات خود را متوقف بر نفى دیگرى بداند. رقابت این نیست که کسانى بیایند براى جلب نظر مردم، وعده‌هاى خلاف قانون اساسى، خلاف قوانین عادى بدهند؛ اینها نباید باشد. کسانى که وارد عرصه‌ى انتخابات میشوند، چه از طرف مجریان و مسئولان، چه از طرف کسانى که نامزد میشوند، بایستى به آداب و شروط یک حرکت عمومىِ سالم پایبند باشند، متعهد باشند؛ این لازم است.(دیدار مردم قم 19 دی 90)

الگوی بیداری اسلامی

من مطمئنم که این انتخابات براى ملتهاى دیگر هم یک نشانه‌اى است. براى همین هم هست که دستگاه‌هاى خبیث استکبار، از آمریکا و انگلیس و صهیونیستها و دیگران، دارند مرتباً تلاش میکنند که این انتخابات را به یک جورى خراب کنند، مخدوش کنند. کشورهاى دیگر نگاه میکنند ببینند این پیشکسوت انتخاباتى و انقلابى - که ملت ایران است - چه کار خواهد کرد. ملت ایران در این زمینه، جزو پیشکسوتهاست. ملتهاى دیگر نگاه میکنند ببینند انتخابات در ایران به کجا خواهد رسید. استکبار دوست دارد که انتخابات در کشور ما آنچنان بشود که ملتها را مأیوس کند. ...(شعار مرگ بر آمریکا توسط مردم) خب، شما دیگر حرف آخر را گفتید! «مرگ بر آمریکا» همان حرف آخر است.(دیدار مردم قم 19 دی 90)

حضور حداکثری شرط مجلس سالم و قوی

انتخابات مصونیت‌بخش به کشور است.... هرچه صندوقهاى رأى شلوغ‌تر باشد، گسترش شرکت مردم بیشتر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت، مصونیت کشور بیشتر خواهد شد. مشارکت مردم میتواند آینده‌ى کشور را تأمین و تضمین کند. یک مجلس صالح و سالم و قوى میتواند بر عملکرد همه‌ى دستگاه‌هاى کشور اثر بگذارد؛ بر عملکرد دولت، بر عملکرد قوه‌ى قضائیه، حتّى بر عملکرد نیروهاى مسلح میتواند اثر بگذارد. مجلس قوى، مجلس صالح، مجلس سالم، یک چنین وضعى دارد. خب، این مجلس را کى میتواند تشکیل بدهد، جز مردم؟ دشمن این را نمیخواهد. الان دو سه ماه است بوقهاى تبلیغاتى دشمن دارند تلاش میکنند که مردم را ناامید و مأیوس کنند تا در انتخابات شرکت نکنند؛ بعضى هم در داخل بدون اینکه بفهمند چه کار دارند میکنند، متأسفانه با آنها همصدا میشوند! آنها مغرضند، اینها غافلند. (نماز جمعه 14 بهمن 90)

 

کمک گرفتن از افراد متدین و بصیر

مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را میشناسند، طبق تشخیص خودشان حتماً عمل کنند؛ اگر نمیشناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینشهاى انتخاباتى استفاده کنند. (نماز جمعه 14 بهمن 90)

 

 


[ سه شنبه 90/12/9 ] [ 5:28 عصر ] [ سید محسن حسینی ]
درباره وبلاگ

سید محسن حسینی
سلام بر همه دوستان و همشهریان عزیز چندی پیش جمعی از فعالان فرهنگی شهر همدان بر آن شدیم تا در انتحابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی سهمی هر چند اندک در کمک به شناخت خود و همشهریان از کاندیداها داشته باشیم، امید که مورد توجهات خاص حضرت ولی عصر (عج) قرار گیرد. در این راستا تصمیم جمع دوستان بر این شد که مصاحبه های حضوری با تعدادی از نامزد ها انجام شود و به همین منظور سوالاتی با همفکری جمع طراحی گردیده و فرمهای نظر سنجی آماده گردید. سوالات ناظر به مسائل کلان و اساسی کشور بوده و تاکید آن بیشتر بر مسائل مورد توجه مقام معظم رهبری طرح گردیدند. به دلیل محدودیت فرصتی که وجود داشت از بین نامزدهای معرفی شده به چهار نامزد معرفی شده از سوی جبهه متحد اصولگرایان اکتفا شد و به فضل الهی چهار مصاحبه با حضور جمعی از فعالان فرهنگی شهر صورت گرفت و فرمهای نظرسنجی توسط ایشان تکمیل گردید.
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
امکانات وب
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 29328